twitter rss

Majlis Perkahwinan anakanda kepada Dato` Hj. Mohd Zaim di Parit, Perak

 

IMG_0172

 

Alhamdulillah, kami sekali lagi di jemput untuk datang ke Parit, Perak bagi meraikan pasangan Raja Sehari. Teruja kami di buatnya kerana tetamu yang hadir sangat la ramai. Dimaklumkan jemputan seramai 10 ribu orang.. Perghhhhh!!! gile kentang...!!! Memang amat meriah majlis hari ini.. Ramai tetamu VIP dan VVIP yang hadir. Maklumlah anak sulung kepada wakil rakyat di parit iaitu Dato' Hj Zaim yang kahwin.
Kami sampai kira2 jam 11.10 pagi dan terus bersiap dengan pemakaian untuk memulakan persembahan.. Sesampai je kami ke rumah pengantin, kami disambut oleh tuan rumah dan sanak saudara.. Kami tidak tunggu lama, Kami terus set up gendang.. Tetapi kami terpaksa menunggu kerana banyak acara yang berlangsung, dengan paluan marhaban dan juga selingan dari DJ Perak FM.. Apabila peluang diberi, kami memulakan dengan lagu ayam didik, kemudian di selangi pula dengan lagu selamat pengantin baru, selepas itu lagi walinungsari dan lagu seri mersing... pada majlis kali ini kami tidak banyak memainkan lagu kerana banyak acara yang berlangsung dan terpaksa bergilir gilir membuat persembahan...
Acara lebih meriah apabila pasangan mempelai tiba di perkarangan rumah.. Mempelai diiringi oleh paluan kompang.. Tiba sahaja pengantin dihadapan rumah giliran kami pula memulakan persembahan. Dimulakan dengan sembah seni dari Leman Ya, disusuli pula dengan gandingan tempur dari Muin dan Husni. Mmg meriah ketika itu dan kami diberikan tepukan gemuruh setelah selesai persembahan silat dengan diiringi lagu kedah.
Apabila majlis santapan, kami sekali lagi melaksanakan tugas dengan mengiringi pengantin ke meja santapan.. Memang cukup meriah bagaikan seorang raja dan permaisuri masuk ke istana.. Kami juga diberi penghormatan apabila dijemput untuk makan bersama-sama tetamu-tetamu di meja VIP dan VVIP.. Terima Kasih kepada Dato’ Zaim kerana sudi menjemput kami memeriahkan suasana persandingan anakanda sulung beliau.. Tidak dilupakan juga kepada Saudara Shamsul yang menghubungi kami untuk membuat tempahan. Dan yang paling sempoi Haji Megat yang cukup sporting melayan kami.. Terima kasih warga kerja di majlis persandingan dan seluruh warga Parit!!!! Terbaekkkk!!!!!

 

Post a Comment

Borang

Pendaftaran Ahli

Nama *
Alamat *
Street Address *
Address Line 2
City *
State / Province / Region *
Postal / Zip Code *
Country *
Email
Nombor Tel *

###
-
###
-
####
Keahlian *
Komen atau Pertanyaan
Semua yang diberi diatas adalah yang benar *
 Ya, Benar 
Powered byEMF HTML Form
Report Abuse
Semua tulisan dan gambar di dalam blog ini adalah hak milik sepenuh nya Persatuan Seni Silat Serimau Hitam Perak Cawangan Batu Gajah, jika ingin menerbitkan atau mengambil apa-apa artikel atau tulisan hendak lah melalui Admin. Terima Kasih

Hubungi

Untuk sebarang tempahan atau pertanyaan:

Admin Serimau Hitam K-GAR
email: anakrimau.kgar@gmail.com
no tel: 017-5686687

Saiful
no tel: 013-5992595

Sham
no tel: 013-4658972