twitter rss

Kunjungan Sifu dari Gemala Kasturi


BBQ di rumah Rizal

Mkn ptg di Tmn O selepas latihan silat di sekolah

Latihan gendang dirumah Sham

Abg Shahrul, santai...


Abg Khairul, sedap nyaa....

Tanggal 30, 31 dan 1hb lepas, K-GAR dikunjungi oleh sifu-sifu dari Gemala Kasturi iaitu Abg Khairul dan Abg Shahrul. Kedatangan mereka mmg kami alu-alukan kerana sebahagian kami disini hanya mengenal nama dan belum lagi mengenal dgn secara bersemuka. Tibanya mereka di tanah Batu Gajah ini disambut mesra oleh saudara Famy yg mmg sedia menunggu di Gerai Najib Corner. Terima kasih pada saudara Rizal dan saudara Sham kerana membawa sifu-sifu dgn selamat dari KL ke Batu Gajah. Sambil mengisi perut dan diiringi oleh musik karaoke yg sentiasa bertingkah ( Abg Sharul da mula skit pale akibat musik karaoke yg berlawanan) kami berborak-borak. Untuk pengetahuan, Abg Khairul atau lebih dikenali Serunai Faqir selain mengajar gendang dan serunai, beliau adalah seorang penulis. Hasil karya beliau antara nya ialah Mencari Gayung, Bayang Ditirai Belulang, Mentera Hitam(novel) dan byk lagi.

Habis di Gerai Najib Corner, mereka dibawa ke Arena Square yg mmg menjadi tempat latihan K-GAR tiap-tiap minggu. Diperkenalkan ahli-ahli K-GAR yg lain, En Dukun, Eja, En Ajiz, sifu-sifu dari Gemala Kasturi mula membuka kata bicara. K-GAR mula menjalankan latihan, masing-masing agak gementar, yelah sifu-sifu sendiri turun utk melihat sejauh mana anak-anak didik mereka telah dpt pelajaran yg dipelajari. Selepas itu giliran sifu-sifu pula menunjukan tuipan serunai dan gendang. Mmg asik sekali paluan gendang dan tiupan serunai, teranguk-anguk kami mengikut irama lagu yg dibawa. Jam hampir 3pagi, sedar tak sedar subuh akan menjengah, jadi kami mula mengemas dan membawa Abg Khairul dan Abg Shahrul ke tempat penginapan. Terima Kasih pada saudara Lan kerana sudi menumpangkan sifu-sifu di rumah beliau. Jasamu akan dikenang. Sebelum ke rumah saudara Lan, perkena teh tarik n roti canai di pekan Batu Gajah tuk mengisi kepenatan bergendang td. Alhamdulilah.

Bersambung.....

  1. salam ...sahaja je menyibuk kat sini .. hehehe

Post a Comment

Borang

Pendaftaran Ahli

Nama *
Alamat *
Street Address *
Address Line 2
City *
State / Province / Region *
Postal / Zip Code *
Country *
Email
Nombor Tel *

###
-
###
-
####
Keahlian *
Komen atau Pertanyaan
Semua yang diberi diatas adalah yang benar *
 Ya, Benar 
Powered byEMF HTML Form
Report Abuse
Semua tulisan dan gambar di dalam blog ini adalah hak milik sepenuh nya Persatuan Seni Silat Serimau Hitam Perak Cawangan Batu Gajah, jika ingin menerbitkan atau mengambil apa-apa artikel atau tulisan hendak lah melalui Admin. Terima Kasih

Hubungi

Untuk sebarang tempahan atau pertanyaan:

Admin Serimau Hitam K-GAR
email: anakrimau.kgar@gmail.com
no tel: 017-5686687

Saiful
no tel: 013-5992595

Sham
no tel: 013-4658972